קייטרינג חלבי לבת מצווה

קייטרינג חלבי לבת מצווה

רעיונות מוצלחים לבת מצווה

בשנים האחרונות חגיגת בת-המצווה הפכה לאירוע חשוב ומרכזי בחייה של כל ילדה כמעט, בקרב האוכלוסייה היהודית בישראל. לא רק דתיים חוגגים, אלא גם חילונים, ומה שהחל כמסיבה קטנה בבית או בבית הכנסת עם כמה חברות ובני משפחה, הלך וטפח לאירוע גדול לא פחות מבר-מצווה או חתונה. ככל שגדל האירוע, כך גברה גם המורכבות שבהפקתו. כיום הוא יכול להכיל מאות מוזמנים והוא חלק מתעשיית השמחות בישראל, שכוללת אולמות וגני-אירועים, תקליטנים, צלמי-וידאו, קייטרינג, תלבושות, הופעות ואינספור גימיקים וקונספטים. אז איך מארגנים אירוע בלי לאבד את הידיים ואת הרגליים? הנה חמשת היסודות החשובים ביותר בכל בת-מצווה מוצלחת:

שיתוף כלת הבת-מצווה בכל ההחלטות

לפעמים נדמה שההורים כל כך מתלהבים ומתרגשים מהבת-מצווה, עד שהם שוכחים שמדובר באירוע של הילדה. אמא כבר מדמיינת איזו שמלה היא תלבש, שתוציא את העיניים לכל החברות שלה, ואבא כבר יושב על רשימת מוזמנים של כל החבר’ה שלו מהסדיר עד המילואים. אין ספק שמדובר באירוע משפחתי שכולם לוקחים בו חלק, אבל חייבים לזכור שבסופו של דבר, האירוע הוא קודם כל חגיגת יום-הולדת מיוחדת מאד של הילדה ובשבילה. לכן, חייבים קודם כל לשאול את הילדה איזה רעיונות לבת מצווה מוציאים חן בעיניה: איזה סגנון, איפה, את מי להזמין, איזה אוכל ואיזו מוזיקה יהיו בו. צריך להציג בפניה אפשרויות שונות ולקחת אותה לאירועים לדוגמה. חשוב מאד שהבת לא תרגיש שמנהלים לה את הבת-מצווה מעל לראש, שמתעלמים מדעתה או לא מכבדים את רצונה.

רעיונות לבת מצווה – לבחור מקום לפי אופי האירוע

כשבוחרים את מקום האירוע, יש המון שיקולים שצריך להביא בחשבון. אחד מהם הוא הזמן שבו מתקיים האירוע: בחורף או בקיץ? בצהריים או בערב? הזמן יקבע אם המקום יהיה סגור או פתוח, באולם או בגן אירועים, בתוך הבית או בחצר, וכו’. בנוסף, צריך לזכור שלחברים של הילדה יהיה קשה להגיע למקומות מרוחקים מדי, כך שכדאי להישאר די קרוב לאזור המגורים. שיקולים נוספים בבחירת המקום הוא המחיר כמובן, כמות המוזמנים שהוא יכול להכיל, סוג המוזמנים (לא בטוח שמסיבה בפארק שעשועים תתאים לאורחים מבוגרים, למשל) ואופי האירוע: בית הכנסת, חוף הים, על הדשא בפארק, בבית וכו’.

מוזיקה – איזון הוא שם המשחק

בחירת המוזיקה לאירוע היא עניין רגיש מאד. המוזיקה היא אחת משני המרכיבים המרכזיים ביותר שיקבעו אם האירוע ייחשב בעיני האורחים להצלחה או כישלון (המרכיב השני הוא האוכל, מיד נגיע אליו). המוזיקה קובעת את את מצב הרוח של האורחים ואפילו את מה שהם יזכרו מהאירוע: אם הם נהנו או סבלו. יש ה מ ו ן שיקולים שצריך להתחשב בהם: בראש ובראשונה צריך להביא בחשבון את השירים האהובים על הילדה. שוב, לא לשכוח זאת הבת-מצווה ש ל ה.

אבל יחד עם זאת, אם הילדה מעריצה מוזיקה קיצונית מאד, כמו למשל רוק מכסח או טראנס חפירות, כדאי להסביר לה ששאר האורחים (במיוחד המבוגרים או הדתיים מביניהם) עלולים לברוח מהר מאד מהאירוע, כי הם לא יחושו בנוח. במקרה כזה, כדאי לבחור רק מספר שירים אהובים במיוחד, ולשלב אותם עם מוזיקה קצת יותר קומוניקטיבית. לעומת זאת, גם לא כדאי להשמיע רק את המוזיקה שההורים והסבים אוהבים, מבלי להתחשב בדעתה של הילדה. רעיונות למוזיקה לבת מצווה ניתן ואף רצוי להתייעץ עם ה-DJ לגבי המוזיקה. בד”כ מדובר בבעלי ניסיון רב, שיודעים להתאים אותה לאווירה לאורך כל האירוע. עם זאת, כדאי לזכור שלתקליטנים יש לפעמים תבניות שקשה לחלץ אותן מהן, ולכן כדאי להתעקש על שירים אהובים שרוצים להשמיע, או על שירים שלא רוצים שינוגנו.

איזה אוכל מתאים לבת-מצווה?

כאמור, המוזיקה היא אחד מבין שני המרכיבים המרכזיים שייקבעו את מידת ההצלחה של האירוע. המרכיב השני – ואולי גם החשוב יותר מבין השניים – הוא האוכל. איך מתאימים תפריט מיוחד לבת-המצווה, באופן כזה שכולם יהיו מרוצים ושבעים? כאן נכנסות המיומנות והמקצוענות הרבה של חנות לחם. ראשית כל, נשאלת השאלה האם לבחור תפריט בשרי או חלבי? ידוע שרוב האנשים, ובמיוחד ישראלים, אוהבים לאכול בשר באירועים. מצד שני, לא תמיד סוגי הבשר המוגשים באירועים קולעים לטעמם של כל האורחים, ובמיוחד לזה של הילדים. בנוסף, תפריט בשרי הוא יקר יותר ולא תמיד אפשר להכין ולהגיש אותו בכל מקום. גם עניין הכשרות עלול להוות מגבלה אצל חלק מהאורחים. מניסיוננו רב השנים אנחנו יכולים לקבוע די בוודאות, שאחרי שמביאים בחשבון את כל השיקולים שמאפיינים בת-מצווה, הבחירה הנכונה והטובה ביותר היא דווקא בתפריט קייטרינג חלבי.

להלן מספר רעיונות לאוכל לבת מצווה עם תפריט חלבי שיש לו יתרונות רבים יותר מאשר לבשרי: ראשית כל, הוא מציע אפשרויות רבות יותר, וכך להתאים לטעמם המגוון של יותר אנשים. כמעט כולם אוהבים פוקצ’ות, מאפים, קישים וסלטים, כך שכל אחד מוצא מה לאכול ואף אחד לא נשאר רעב. שנית, קל יותר לשמור על טריות האוכל לאורך כל האירוע. בנוסף, תפריט חלבי מעיק פחות על הכיס; וכמובן, היתרון הגדול ביותר: הוא מאפשר להגיש קינוחים חלביים ולא פרווה. התפריט המותאם לבת-מצווה של חנות לחם הוכיח פעם אחר פעם שהוא מביא להצלחה של כל בת-מצווה, וסיפק חוויה בלתי נשכחת לאורחים. נוכחנו לדעת שבסופו של דבר, ככל שהשנים חולפות, אנשים שוכחים את המיקום, את המוזיקה, את הקונספט (לפעמים אפילו של מי הייתה הבת-מצווה…), אבל זוכרים טוב-טוב את האוכל.

רעיונות לצילום בת מצווה, צלם מקצועי או לבקש מהחברים לצלם בטלפון?

מאז שלכל אחד יש טלפון עם מצלמה טובה בכיס, עולה השאלה האם כדאי לשכור צלם מקצועי, או לבקש מהחברים והמשפחה שכל אחד יצלם. לכל אחת מהדרכים יש את היתרונות והחסרונות שלה: צלם מקצועי לא יפספס דבר, יביא תוצאה איכותית ויסיר את האחריות לתיעוד מבני המשפחה והחברים הנרגשים, שאולי יצלמו בצורה חובבנית ובאיכות ירודה, ואפילו עלולים לשכוח לצלם בכלל. מצד שני, צילום מקצועי יכול להיות יקר, ויוסיף הוצאה גדולה על האירוע שגם ככה אינו זול. החברים והמשפחה יכולים לספק צילומים אותנטיים ומשלל זוויות צילום, שיכולים באמצעות עריכה פשוטה ליצור קולאז’ צבעוני ויפיפה. ולא הזכרנו בכלל את החיסכון במחיר. כיוון שמדובר באירוע חד-פעמי וחשוב בחייה של בת-המצווה, אנחנו ממליצים ליהנות משני העולמות – לשכור צלם מקצועי אבל במחיר סביר ולא יקר מדי, וגם לדאוג לצילום עצמאי של האורחים.